Moj svijet

mojsvijet

Den inledande scenen i denna video kastar mig tillbaka till sommarloven på 70-talet. Jag identifierar mig med flickan rakt av. Blir barnsligt lycklig.

Moj svijet är melodin ska representera Montenegro i ESC 2014. Mitt hjärta har den redan vunnit, svag som jag är för våra balkanballader.

Duvans dova kuttrande alldeles i början av sången känner jag av fysiskt i bröstet, tårarna stiger. Minnen av lata solvarma eftermiddagar kommer för mig.

Den här sången gör mig yugostalgisk, det kan jag inte förneka.

Videon är snygg och har du aldrig varit i Montenegro har jag bara en sak att säga. Vad väntar du på?

Moj svijet betyder min värld och texten är en typisk kärleksballad. Älskar den.

Om Snövit Snežana Janson

Författare till boken Sverige, juggarna och jag. Bloggar om identitet, migration och integration. Och allt som ryms däremellan. Visa alla inlägg av Snövit Snežana Janson

Lämna en kommentar