Sammankopplade

140427_berattelservihangerihop

Jag efterlyser berättelser.
Länge har jag funderat på att skriva en antologi med utgångspunkt i Jugoslaviens sönderfall. Motbilder mitt i det fasansfulla krigen. Motbilder som visar upp det mänskliga mitt i allt det omänskliga.

Vill du dela med dig?
Kanske bär du på en berättelse som vill ut, kanske känner du någon som vill dela sin?

Temat är längtan efter försoning
Någonstans bär jag på en förhoppning om att vi ska leva sida vid sida i sämja, kunna förlåta varandra, försonas och skymta en bättre framtid, lämna över ett frö av spirande förhoppning till våra barn och barnbarn.
Vi hänger ihop och vi är sammankopplade. Jag hoppas att vi kan det.

Du når mig
Om du vill dela med dig kan du inboxa mig på facebooksidan Sverige, juggarna och jag eller maila till mig på snovit.janson@gmail.com.

Du får vara anonym med din berättelse, du får vara öppen. Du bestämmer. Om du vill tipsa om någon du känner får du gärna prata med din vän först, så att det är okej att jag kontaktar vederbörande.

Jag är oerhört tacksam mot dem som vill hjälpa mig att hitta berättelserna och människorna bakom.
Jag vet att de finns.

 

Om Snövit Snežana Janson

Författare till boken Sverige, juggarna och jag. Bloggar om identitet, migration och integration. Och allt som ryms däremellan. Visa alla inlägg av Snövit Snežana Janson

Lämna en kommentar